reklama

Koľko je veľa alebo málo za ojazdené vozidlo?

Slováci vraj dajú za ojazdené auto vyše 12-tisíc eur. Celkom šialená suma, no keď si na to pozrieme bližšie tak to v podstate sedí. Pred pár rokmi za čias slovenských koruniek sa túto sumu dala kúpiť nová fabka, či polo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

V podstate aj dnes sa dá ale požiadavky ľudí idú ďalej. Vyše 360-tisíc korún bolo pomerne dosť a mali hodnotu. Psychologická hra s prepočítavaním na eurá ukázala, že 12-tisíc sa už ľuďom nezdá tak veľa. Najmä keď si uvedomíme ekonomický progres, zamestnanosť, rast platov a očakávaní Slovákov. Konzumný svet pokračuje a rozvíja sa. Vlastniť veci je stále v móde a reflektuje spôsob života a spoločenský status jednotlivca. Preto istým spôsobom rozumiem tomu, že človek si kúpi radšej pár ročnú octaviu vo výbave ako novú fabiu bez klímy napríklad. Zaujímavosťou však okrem tradičnej Mbéčky sú aj iné značky. Koncert VW je jasný, ide o pomerne solídne autá, čo vyzerajú a zrejme aj sú technicky lepšie ako škodovky. Minimálne štýlom a vizuálom. Čo ale úplne odráža mentalitu a nároky sú ďalšie preferované značky áut. Audi a BMW patria k voľbe už tých náročnejších. Neviem čo vedie ľudí kupovať si drahé autá z autobazárov ale je to tak. Napriek obrovskej ponuke už spomínaných škodoviek sa dostávajú dopredu aj prémiové značky nemeckých automobiliek. Podľa všetkého ide o odraz štýlového života Slovákov. Chcú radšej lepšiu značku, kvalitnejšie prevedenie a bohatšiu výbavu aj za vyššiu cenu ale s pocitom spokojnosti. A presne o tom to je. Priemerný vek týchto áut neustále klesá niekam k 8memu roku. Koniec koncov za tento stav môžu aj predajcovia nových vozidiel. Keďže mnohé automobilky ponúkajú až 10-ročnú záruku a servis do cca 160-tisíc km, tak je celkom logické, keď si kúpim 6-8 ročné auto s povedzme 120-140tis kilometrami za tretinovú cenu nového a stále ho mám v záruke. Tento krok je úplne legitímny a oprávnený. Je jasné, že najväčší výber je v hlavnom meste, ekonomická sila Bratislavy je nepopierateľná, no zrejme neodráža celoslovenský priemer. Hovorí len o tom, že Slováci čoraz viac investujú. Aj do ojazdených áut.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto už prestalo byť len dopravným prostriedkom. Je to pojazdná kancelária, obývačka, miesto kde sa má posádka cítiť bezpečne a pohodlne a vodič je stotožnený so svojou značkou a imidžom. Iste sú takí, ktorí stále berú štyri kolesá ako presúvadlo, no my ostatní si pocit z jazdy vychutnávame. A nikto nemusí vedieť, že jazdíme na aute z druhej ruky. Dôležité je ako sa v aute cíti jeho „staro-nový“ majiteľ. 

František Pristaš

František Pristaš

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zarytý škodovkár a fanúšik MB1000, chodím na veterán zrazy a chcel by som si postaviť vlastný Velorex. Vo voľnom čase mi učarovali vlaky, rád objavujem históriu želežníc. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu